Στην πρώτη δισκογραφική τους εργασία ο Χρίστος Θεοδώρου μελοποίησε και η Βικτωρία Ταγκούλη ερμήνευσε Κωστή Παλαμά, Ναπολέων Λαπαθιώτη, Ευτυχία Παπαγιανοπούλου, Χρήστο Κανελλόπουλο, Γιώργο Σαχίνη, Μαρία Θεοδώρου, Γρηγόρη Χατζάκη, Διαμαντή Γκιζιώτη…
Στο νέο τους δίσκο συνέχισαν τη συνεργασία με το Διαμαντή Γκιζιώτη, ο οποίος υπογράφει τους στίχους και στα δέκα τραγούδια.
Αφορμή για την κοινή τους συνέντευξη είναι η «Φωτο.Βόλτα» και οι εμφανίσεις που κάνουν αυτή την εποχή εντός και εκτός Αθηνών.
Χρίστος & Βικτωρία: Καλησπέρα Θεοδόση. Ευχαρίστως! Λοιπόν…
Χρίστος: Στο τραγούδι αυτό υπάρχει σε χαμηλή ένταση βέβαια, ο ήχος ενός αληθινού πιάνου που καίγεται και αυτό που ακούγεται είναι οι χορδές του που σπάνε καθώς καίγονται από τις φλόγες.
Βικτωρία: Μια λέξη: music box! Η αγαπημένη μου στιγμή στο κομμάτι.
Κράτα το χέρι μου
Βικτωρία: Ένα χασάπικο που έγινε gospel. Είχα πολύ αγωνία να δω πως θα το φτιάχνανε γιατί με τίποτα δεν μπορούσα να το φανταστώ.
Χρίστος: Αυτό το τραγούδι το είχα γράψει χασάπικο αλλά τελικά μας προέκυψε soul-gospel μετά από την super επέμβαση του Sam Μarlieri! Ήταν το μόνο τραγούδι του δίσκου που δεν μπορούσα να φανταστώ την ενορχηστρωτική του εικόνα και κάποια στιγμή ο Sam αναφωνεί: Christo tha to kanoume gospel!!!!!!!!
Ταξίδια στο χαρτί
Χρίστος: Αγαπημένη μου στιγμή είναι το ορχηστρικό μέρος αυτού του τραγουδιού με τα έγχορδα και τα πνευστά.
Βικτωρία: Κάθε φορά που έμπαινε το βιολί στο δεύτερο couplet έβαζα τα κλάματα, δεν μπορούσα με τίποτα να τραγουδήσω. Κάναμε πολλές πρόβες για να το συνηθίσω και να μην κλαίω.
Φωτογραφία
Βικτωρία: Θυμάμαι να χτυπιόμαστε στο studio…
Χρίστος: Ήθελα να πάμε στα άκρα την θυμωμένη διάθεση αυτού του τραγουδιού, και μπήκαν οι σκληρές κιθάρες και τα ηλεκτρονικά και πιστεύω ότι πέτυχε!
Χρίστος: Απ’ τα πιο αγαπημένα μου κομμάτια.
Βικτωρία: Είσαι στο δρόμο περπατάς και από κάπου στο βάθος ξεπροβάλλει μια μπάντα χάλκινων πνευστών, σε πλησιάζει και μετά χάνεται πάλι αργά.
Βόλτα αλλιώτικη
Χρίστος: Τα γελάκια της Βικτωρίας προέκυψαν από το… strip tease που έκανα στο στούντιο την ώρα της ηχογράφησης. Μεγάλες στιγμές…
Βικτωρία: Νομίζω ο Χρίστος τα είπε όλα!!!
Σβήνω το φως
Χρίστος: Τέσσερα σαξόφωνα, παιγμένα από τον καταπληκτικό κλασσικό σαξοφωνίστα Guiddo de Flaviis. Χρόνια ονειρευόμουν τον ήχο ενός κουαρτέτου σαξοφώνων στα τραγούδια μου και στον δίσκο αυτό συνέβη τρεις φορές!
Βικτωρία: Απ’ τα πιο απαιτητικά κομμάτια του δίσκου, γιατί η φόρμα του είναι τέτοια που χρειάζεται τρομερό έλεγχο της φωνής. Το βελούδινο παίξιμο του Guido με οδήγησε σε ένα άλλο τρόπο ερμηνείας και χρήσης της φωνής μου.
Θα ξανάρθω
Βικτωρία: Αυτό το κομμάτι το ηχογραφήσαμε σ’ ένα Steinway πιάνο. Μαγεία!
Χρίστος: Η καλύτερη ερμηνευτική στιγμή της Βικτωρίας και η καλύτερη στιχουργική στιγμή του Διαμαντή στον δίσκο κατά την άποψή μου.
Χρίστος: Ό τι ακούμε εδώ είναι φωνητικά που έκανε η Βικτωρία και τα επεξεργαστήκαμε στο στούντιο, τα οποία συνοδεύουν την απαγγελία της. Η πιο «πειραματική» στιγμή του cd κατά την γνώμη μου.
Βικτωρία: Θα συμφωνήσω με το Χρίστο πως είναι η πιο πειραματική στιγμή του δίσκου.
Στον ακάλυπτο
Βικτωρία: "Με το σώμα στο κενό χρόνια ζήταγα να βρω, πια ζωή να με χωρά ποιος θεός να μ’ αγαπά".
Χρίστος: "Nα ξυπνούσα το πρωί κι η ψυχή μου να χε βρει μέσα της μια Κυριακή, στον ακάλυπτο αυλή, να ξυπνούσα το πρωί νεογέννητο παιδί".
Θα συμφωνήσω πολύ με το Χρίστο, όλοι οι παραπάνω δάσκαλοι υπήρξαν και για μένα υπόδειγμα ήθους, ευγένειας, σεβασμού και βαθιάς αγάπης για την τέχνη. Θέλω να τονίσω ότι οι σπουδές δεν πρέπει να είναι τροχοπέδη στην εξέλιξη ενός καλλιτέχνη, δεν πρέπει να τον εγκλωβίζουν αλλά να τον ελευθερώνουν.
Χρίστος: Η μουσική εκπαίδευση στη χώρα μας σαφώς και έχει βελτιωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά είναι πραγματική ντροπή το γεγονός ότι το 2010 δεν υπάρχει μία Μουσική Ακαδημία στην Ελλάδα, όταν υπάρχει σε γειτονικές χώρες όπως η Αλβανία και η Τουρκία. Πότε περιμένουν να την κάνουν άραγε; Ειδικά τώρα και με την κρίση, μάλλον θα περιμένουμε πολύ ακόμα. Υπάρχουν βέβαια εμπνευσμένοι δάσκαλοι, κι αυτοί δεν είναι λίγοι, αλλά από ένα μεγάλο μέρος της μουσικής εκπαίδευσης λείπει ο έρωτας, το θέλγητρο. Και χωρίς έρωτα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η μουσική πράξη. Στο θέατρο τώρα από όσο ξέρω, πάνω κάτω ισχύουν τα ίδια πράγματα, υπάρχουν ελλείψεις, βέβαια υπάρχουν κάποιες σχολές οι οποίες είναι σοβαρές και προσφέρουν αληθινή θεατρική παιδεία.
Τί είναι αυτό που θαυμάζετε περισσότερο σ’ ένα καλλιτέχνη;
Βικτωρία: Το ήθος, η ευγένεια και η ταπεινότητα.
Χρίστος: Το ήθος, η ειλικρίνεια, η συνέπεια, η τόλμη. Ειδικά όταν ένας καλλιτέχνης δεν έχει πόζα και φαίνεται πως ό,τι μας λέει, το λέει πηγαία χωρίς επιτηδευμένο ναρκισσισμό και κουνήματα, τότε με κερδίζει αμέσως.
Ποιες είναι οι αναφορές σας; Ποιοι συνθέτες, στιχουργοί, ερμηνευτές αλλά και συγγραφείς σας έχουν επηρεάσει;
Βικτωρία: Beatles, Joan Baez, Βίκυ Mοσχολιού, Γιώργος Ζαμπέτας , Φλέρυ Νταντωνάκη, Mozart, Puccini, Portishead, Antony and the Johnsons, Cocorosie, Rachmaninov, Alice Rucell, Βασίλης Τσιτσάνης, Μάνος Χατζιδάκις, Billy Holliday, Maria Callas, Elvis Costello, Leonard Cohen, Barbara Bonney, Mαρία Πολυδούρη, Νίκος Γκάτσος, Νίκος Καζαντζάκης, Οδυσσέας Ελύτης, Ella Fitzgerald, Rufus Wainwright, Andrew Loyd Webber, Bernstein.
Χρίστος: Mοzart, Μάρκος Βαμβακάρης, Puccini, Arvo Part, Μάνος Xατζιδάκις, Sondheim, Archive, Led Zeppelin, Σταμάτης Κραουνάκης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Νίκος Ξυδάκης, Rufus Wainwright, Cocorosie, Bασίλης Τσιτσάνης, Andrew Loyd Webber, Γιάννης Χρήστου, Νίκος Καζαντζάκης, Οδυσσέας Ελύτης, Herman Esse, Νίκος Γκάτσος, Μαρία Πολυδούρη, Φλέρυ Νταντωνάκη, Μαρίκα Νίνου, Ελένη Βιτάλη, Μax Richter, Glenn Gould, Leonard Cohen.
Το μιούζικαλ είναι ένα δύσκολο και απαιτητικό είδος θεάτρου και στην Ελλάδα έχει ταλαιπωρηθεί αρκετές φορές… Εσείς όμως φαίνεται πως έχετε βρει τον εαυτό σας στο είδος αυτό. Από τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που κάνατε μαζί ήταν και τα μιούζικαλ «Ο ευτυχισμένος Prince» και «Προς Κατεδάφιση». Πώς προέκυψαν αυτές οι παραστάσεις; Θ' ακολουθήσουν κι’ άλλα;
Χρίστος: To musical είναι το είδος μέσα στο οποίο νιώθω την μεγαλύτερη ελευθερία σαν συνθέτης, εκεί η μουσική έχει τη δυνατότητα να πλάσει τους χαρακτήρες του κάθε έργου και να τους δώσει κάποιες φορές και παραπάνω διαστάσεις από αυτές που βρίσκονται στο κείμενο. Η μουσική λειτουργεί σαν ο σκηνοθέτης του έργου, προσφέροντας τα βαθύτερα επίπεδα στους χαρακτήρες. Και τα δύο έργα αυτά, και ο «Ευτυχισμένος Prince» του Oscar Wilde, σε λιμπρέτο του Χρήστου Κανελλόπουλου και το «Προς Κατεδάφιση» του Tennessee Williams, σε λιμπρέτο του Διαμαντή Γκιζιώτη, ήταν εξ’ ολοκλήρου καινούργια μουσικά έργα και σαν τέτοια παρουσιάστηκαν, όλο το κείμενο και στις δύο περιπτώσεις ήταν μελοποιημένο, δεν υπήρχε καθόλου πρόζα. Επίσης, σε συνεργασία με τον Γρηγόρη Χατζάκη που έκανε την σκηνοθεσία, οι χώροι που επιλέχτηκαν για να παρουσιαστούν ήταν αντισυμβατικοί, το Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη στην μία περίπτωση και οι ράγες του τρένου στην Κωνσταντινουπόλεως στην άλλη. Εννοείται ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες παραστάσεις! Ήδη υπάρχει η ιδέα για το επόμενο και σε λίγο καιρό θα ξεκινήσω να το γράφω.
Βικτωρία: Απίστευτες εμπειρίες και τα δύο, απ’ τα πιο σημαντικά πράγματα που έχω κάνει μέχρι τώρα. Και τα δύο ήταν καινούρια μουσικά έργα όπως ανέφερε κι Χρίστος. Το μαγικό με το «Προς Κατεδάφιση» ήταν ότι το ανεβάσαμε στο φυσικό του χώρο, πάνω στις γραμμές του τρένου στην οδό Κωνσταντινουπόλεως. Όταν πρωτοπήγα να κάνω πρόβα εκεί με το Γρηγόρη Χατζάκη έπαθα εγκεφαλικό! Του λέω: Είσαι τρελός! Πώς θα παίξουμε εδώ πάνω μες στη ζέστη, πάνω στη διάβαση, με τα τρένα να περνάνε, θα σκοτωθούμε! Τελικά τα καταφέραμε… Νομίζω έζησα το πιο έντονο δεκαήμερο της ζωής μου. Απ’ τη μια έπρεπε να φροντίζω για τη σωματική μου ακεραιότητα κι απ’ την άλλη να τραγουδάω στο δρόμο με δεκαμελή ορχήστρα ακούγοντας από κάτι κατεστραμμένα ακουστικά και παραβλέποντας τους περαστικούς που με χάζευαν, άλλοι σαστισμένοι κι άλλοι ενθουσιασμένοι. Νομίζω ότι θα μπορούσα να μιλάω ατελείωτες ώρες γι’ αυτήν την παράσταση. Ο «Ευτυχισμένος Prince» απ’ την άλλη ήταν πιο glamour, και με δείκτη ασφαλείας αυτή τη φορά, δε με κυνηγούσαν τρένα. Είχε μια μαγεία .Ο χώρος του Μπενάκη ήταν πολύ επιβλητικός. Σπουδαία ιδέα και πρόταση. Αυτό που θα ήθελα πω είναι ότι ο Χρίστος είναι από τους ελάχιστους συνθέτες στην Ελλάδα που έχει παρουσιάσει δύο εντελώς πρωτότυπα musical με τον τρόπο που ισχύει για χρόνια στο εξωτερικό: πρωτότυπη μουσική πάνω σε πρωτότυπο λιμπρέτο που βασίζεται στο εκάστοτε λογοτεχνικό ή θεατρικό κείμενο.
Χρίστος: Αυτά τα χρόνια για μένα ήταν καθοριστικά για την εξέλιξή μου και πραγματικά πολύτιμα από την πλευρά των επαγγελματικών εμπειριών που αποκόμισα.
Βικτωρία: Νιώθω πολύ τυχερή που υπήρξα μέλος μιας τόσο πρωτοποριακής ομάδας. Έχω πολύ γερές αποσκευές. Στην ομάδα χρωστάω την ενασχόλησή μου με το μουσικό θέατρο και γενικά τη θεατρική μου παιδεία. Ξεχωρίζω ιδιαίτερα τις παραστάσεις: ¨ Όλοι μαύρα κι ένα πιάνο ¨, η ¨Κλασική συνταγή¨ , "Χορικά" (Μικρή Επίδαυρος), "Η συνομωσία των λουκουμάδων". Ο Σταμάτης Κραουνάκης με έμαθε τα μειονεκτήματά μου να τα κάνω προτερήματα πάνω στη σκηνή και πάνω απ’ όλα να είμαι αληθινή.
Χρίστο έχεις γράψει μουσική για πολλές θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές ταινίες… είναι πιο δύσκολο να γράφεις τραγούδια για ένα δίσκο ή να κάνεις πρωτότυπη μουσική με αφορμή κάποιο θεατρικό ή κινηματογραφικό έργο; Ποια διαδικασία απολαμβάνεις περισσότερο;
Χρίστος: Όταν γράφω για ένα θεατρικό ή κινηματογραφικό έργο, έχω κάπου να πατήσω -υπάρχει το αισθητικό και το σκηνοθετικό πλαίσιο- και η μουσική καλείται να γίνει οργανικό μέρος της παράστασης ή της ταινίας που καλούμαι να επενδύσω με τη μουσική. Στα τραγούδια που δεν είναι ενταγμένα κάπου συγκεκριμένα, αντλώ από την ψυχή μου και μόνο. Επίσης είναι πολύ σημαντικός και ο στίχος σ’ αυτήν τη διαδικασία, το πόσο καλά φτιαγμένος είναι και πόσο αφήνει χώρο στην μουσική να τον τονίσει, να τον υπερασπιστεί και να του δώσει τις διαστάσεις που πρέπει. Όταν ένα τραγούδι στιχουργικά είναι καλά φτιαγμένο, τότε η μουσική ρέει αβίαστα. Γενικώς όμως και στη μία και στην άλλη περίπτωση λειτουργώ σχετικά εύκολα, μου αρέσουν εξίσου και οι δύο διαδικασίες. Δεν πιστεύω στην περιβόητη «έμπνευση». Η έμπνευση έρχεται μόνο όταν γράφεις συνεχώς, είτε με παραγγελία είτε χωρίς!
Βικτωρία μετά τη συμμετοχή σου, στο «Εγκλήματα και Εγκλήματα» του Στρίντμπεργκ (2007/2008) στο πλευρό δυο σπουδαίων ηθοποιών, της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη και του Μηνά Χατζησάββα, ήρθε στη ζωή σου η «Φουρκέτα» που συνεχίζει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο «Θέατρο Εμπορικόν». Μίλησέ μας για το έργο της Ελένης Γκασούκα, για το ρόλο που ερμηνεύεις, αλλά και για τους υπόλοιπους συντελεστές. Πού οφείλεται η επιτυχία αυτής της παράστασης κατά τη γνώμη σου;
Βικτωρία: Στην απλότητά της. Δεν έχει τίποτα το δήθεν και φαντασμαγορικό, ακουμπάει κατευθείαν στη ψυχή. Ο ρόλος μου είναι ιδιαίτερος, είμαι το alter ego της Αλίκης, της κεντρικής ηρωίδας που παίζει η Μαρία Καβογιάννη. Είμαι αυτό που θα ήθελε να είναι. Η «Φουρκέτα» είναι ένα έργο γεμάτο συγκίνηση, γέλιο, κλάμα, πολύ ανθρώπινο. Μπορείς να ταυτιστείς με πολλά σημεία του έργου γιατί αγγίζει καθημερινές καταστάσεις που όλοι λίγο πολύ έχουμε ζήσει. Περιγράφει μια ελληνική οικογένεια. Παίζουν επίσης ο Κώστας Κόκλας, ο Μπάμπης Γιωτόπουλος, ο Θανάσης Αλευράς, η Ματίνα Νικολάου και ο Λευτέρης Βασιλάλης.
Βικτωρία: Είναι όντως δύσκολο, πρέπει συνεχώς να ανανεώνεις το ενδιαφέρον σου για την παράσταση.
Χρίστος: Ο ελεύθερος χρόνος είναι περιορισμένος, αλλά όταν υπάρχει μου αρέσει να βγαίνω με φίλους για ποτό, να πηγαίνω σε συναυλίες και στο θέατρο. Α! Και φυσικά στο σπίτι με dvd.
Βικτωρία: Φροντίζω να έχω μία ώρα την ημέρα για τον εαυτό μου. Μου αρέσει να πηγαίνω να πίνω τον καφέ μου σε ένα πολύ όμορφο καφέ, να βλέπω dvd και να βρίσκομαι με φίλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου