Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Η Λένα Μαντά στην Κομοτηνή


Άλλη μια επιτυχημένη βιβλιοπαρουσίαση των «Εκδόσεων Ψυχογιός» (σε συνεργασία με το Βιβλιοπωλείο BOOKSTOP) πραγματοποιήθηκε στην ιστορική και φιλόξενη «Λέσχη Κομοτηναίων», το βράδυ της Τρίτης 12 Ιουνίου 2018. 
Η Λένα Μαντά παρουσίασε το τελευταίο της μυθιστόρημα, με τίτλο «Ζωή σε πόλεμο», σε μία αίθουσα κατάμεστη από τις πιστές αναγνώστριές της. Το αναγνωστικό κοινό της δημοφιλούς συγγραφέως είναι ως επί το πλείστον γυναίκες. Όλων των ηλικιών. Γυναίκες που ταξιδεύουν με τις ιστορίες ζωής της Μαντά και βρίσκουν πολλά κοινά στοιχεία με τις δικές τους καθημερινές στιγμές.
Η συγγραφέας των 1,8 εκατομμυρίων αντιτύπων πήρε το μικρόφωνο, όρθια και μόνη της (χωρίς παρουσιαστές-συντονιστές και άλλους ομιλητές, όπως συμβαίνει συνήθως σε βιβλιοπαρουσιάσεις), ξεκίνησε να μιλάει για το πρόσφατο βιβλίο της. Δηλαδή… για τη σχέση με τη μητέρα της και τα παιδικά – εφηβικά της χρόνια, για τα οποία γράφει στο «Ζωή σε πόλεμο». 
Παρακολουθώντας την –για πρώτη φορά οφείλω να ομολογήσω- ένιωσα πως συζητά με τις φίλες της, πίνοντας καφέ. Στον λόγο της κυριαρχεί το στοιχείο του αυτοσαρκασμού. Ο τρόπος που παρουσίαζε τις προσωπικές της εμπειρίες και μνήμες ήταν απλός, κατανοητός και άμεσος. Και κάπως έτσι γράφει (ένα μικρό απόσπασμα από τον επίλογο, σ. 477).

"Λέω πάντα ένα αγαπημένο μου ρητό: Είμαι εγώ καθετί που μου έχει τύχει... Το ίδιο κι εκείνη. Διαμορφώθηκε από τις καταστάσεις, ο χαρακτήρας της αλλοιώθηκε ή τροποποιήθηκε. Πολέμησε σκληρά όλους. Ακόμα κι εμένα. Και εγώ με τη σειρά μου διαμορφώθηκα σύμφωνα με όσα μου έτυχαν. Μεγάλο μέρος μου το οφείλω σ' εκείνη. Όχι μόνο επειδή ως μητέρα μου έδωσε ζωή, αλλά γιατί μου έμαθε πως η ζωή είναι πόλεμος. Με τη σκληρότητά της με σφυρηλάτησε, κι όσο κι αν δεν το παραδέχτηκα ποτέ, τελικά της μοιάζω περισσότερο απ' όσο θα ήθελα...".








































Η συγγραφέας και ο βιβλιοπώλης Δ. Μπασδάνης

Λένα Μαντά - Ζωή σε πόλεμο - Εκδόσεις Ψυχογιός (Μάιος 2018)

Φραντζέσκα, η ηρωίδα μου… Αθηνά, η μητέρα μου… Ζωή σε πόλεμο, η ζωή της… 
Η ιστορία της, η διαδρομή της, οι επιλογές της, η σχέση μας και τα δεκαεννιά χρόνια που έμεινα μαζί της. Σε πόλεμο με όλους η μητέρα μου. Μ’ εμένα, με τους φίλους της, με τους δικούς της, με την ίδια τη ζωή τελικά… 
Μαζί με την ιστορία της, και τα δικά μου παιδικά και εφηβικά χρόνια. Λόγια που δεν ειπώθηκαν, παραλείψεις που έφεραν πόνο, πράξεις που πλήγωσαν, χαμένες αγκαλιές και δάκρυα. Όλα μέσα σε τούτες τις σελίδες, που, εκτός από βιογραφία, έγιναν κι ένα οδυνηρό ταξίδι στο δικό μου χθες, στην αφετηρία μου…


Η Λ. Μ. γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη αλλά ήρθε στην Ελλάδα σε μικρή ηλικία. Σπούδασε νηπιαγωγός χωρίς ποτέ να θελήσει να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Επί τρία χρόνια είχε δικό της θίασο κουκλοθέατρου, με έργα δικής της συγγραφής. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε τοπικές εφημερίδες και για δύο χρόνια διετέλεσε διευθύντρια προγράμματος σε ραδιοφωνικό σταθμό των βορείων προαστίων. Είναι παντρεμένη, έχει δύο παιδιά και μένει μόνιμα στο Καπανδρίτι. Βραβεύτηκε «Συγγραφέας της Χρονιάς» το 2009 και το 2011 από το περιοδικό Life & Style. To 2016 της απονεμήθηκε το Βραβείο Κοινού των βιβλιοπωλείων PUBLIC, στην κατηγορία «Ηρωίδα-Έμπνευση», για το μυθιστόρημά της ΜΙΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ. 
Βιβλία της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, στα ιταλικά, στα ισπανικά, στα τουρκικά, στα κινεζικά, στα αλβανικά, στα σερβικά και στα βουλγαρικά, ενώ συνολικά έχουν πουλήσει περισσότερο από 1,8 εκατομμύρια αντίτυπα στην Ελλάδα. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ έχουν εκδοθεί δεκαπέντε μυθιστορήματά της, καθώς και δύο συλλογές διηγημάτων.

Για περισσότερα βιβλία των "Εκδόσεων Ψυχογιός" εδώ και εδώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

"Νότες Λογοτεχνίας"

Πολιτιστικό ιστολόγιο (από το 2009) και ραδιοφωνική εκπομπή (από το 1999) με συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ, απόψεις, ιδέες και θέσεις γύρω από το Βιβλίο, τη Μουσική και το Ελληνικό Τραγούδι, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, τη Θράκη...

Για αποστολές βιβλίων, περιοδικών, μουσικών έργων (LP-CD), καθώς επίσης και για προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας: theodosisv@gmail.com

Το blog δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δημοσιεύονται άρθρα πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου και οι κάθε είδους διαφημίσεις απαγορεύονται.

Επιτρέπεται η χρήση και η αναδημοσίευση των άρθρων και των φωτογραφιών, με σαφή αναφορά της πηγής σε ενεργό σύνδεσμο. Υπεύθυνος - Διαχειριστής: Θεοδόσιος Π. Βαφειάδης.