Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

«Η επιστροφή του Λαζάρου» - νέα ταινία με γκεστ σταρ το Θ. Γκαϊφύλλια!


Ανακαλύπτοντας ο «Παρατηρητής της Θράκης» με ιδιαίτερη χαρά τα ταλέντα που κρύβει ο τόπος μας ξεκινά από σήμερα την προσπάθεια παρουσίασής τους. Μέσα από το γενικό κλίμα της κατήφειας και της απαισιοδοξίας κάνουν την εμφάνισή τους νέοι άνθρωποι με έμπνευση, με όνειρα και όρεξη για δουλειά. Δεν είναι τυχαίο ότι οι άνθρωποι αυτοί ανήκουν στον καλλιτεχνικό κόσμο, γιατί το περιβάλλον του πολιτισμού μοιάζει να είναι εκείνη η χαραμάδα ελπίδας στο γενικότερο κλίμα που καταπιέζει την ψυχή και το μυαλό μας!

Ένα από αυτά τα ταλέντα παρουσιάζουμε σήμερα, τον Αλέξανδρο Κωνσταντάρα, ο οποίος αν και γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμαριά, κατάγεται από την Θράκη και συγκεκριμένα από την περιοχή της Μαρώνειας, όπου και περνούσε τα παιδικά του καλοκαίρια και άρα οι δεσμοί με την περιοχή είναι πολύ ισχυροί. Πάντα ήθελε να δείξει μέσα από τον κινηματογραφικό του φακό την ομορφιά της περιοχής. 

Αυτό λοιπόν γίνεται πραγματικότητα μέσα από την καινούρια του ταινία «Η επιστροφή του Λαζάρου». Είναι μια ταινία δρόμου στην οποία πρωταγωνιστούν δυο αδέλφια, δυο πολύ διαφορετικοί χαρακτήρες, οι οποίοι ξεκινούν από τη Θεσσαλονίκη για την Μαρώνεια για να βρουν την σπηλιά στην οποία ο Βασιλιάς Μάρωνας έκρυβε το κρασί του, το οποίο όποιος το πιει ξαναγίνεται νέος. Τα δύο αδέλφια ο Λάζαρος και ο Κυριάκος ξεκινούν για το ταξίδι με διαφορετικές αφορμές ο καθένας τους. Ο Λάζαρος χάνει τη δουλειά του, το σπίτι του και τη γυναίκα που αγαπά. 
Ο Κυριάκος είναι ένας full time πρόσκοπος, ο οποίος διαγράφεται δια βίου από το Σώμα των προσκόπων, και αποφασίζει να βρει το κρασί του Μάρωνα για να ξαναγίνει νέος και φυσικά να ξαναγίνει πρόσκοπος. Ο Λάζαρος τον ακολουθεί γιατί βλέπει αυτό το ταξίδι σαν διέξοδο. 
Η ταινία δεν θα μπορούσε παρά να έχει και την κενυάτικη πινελιά, που ακούει στο όνομα Λίσα Ντράγκα μια πολύ γνωστή στην Αφρική ηθοποιό, που στην ταινία καλείται να παίξει τον ρόλο μιας οικονομικής μετανάστριας την οποία ερωτεύεται ένας από τους πρωταγωνιστές…
Τα υπόλοιπα επί της οθόνης και εμείς να ευχηθούμε στον Αλέξανδρο καλή επιτυχία σε ό,τι κάνει.


Από την Καλαμαριά στην Κένυα και από εκεί στην Μαρώνεια των θρύλων

ΠτΘ: Αλέξανδρε, αν και είσαι σχετικά μικρός σε ηλικία έχεις καταφέρει να κάνεις μια θαυμαστή καριέρα στην Κένυα της Αφρικής. Πώς βρέθηκες εκεί; Πες μας λίγα λόγια για την εμπειρία σου αυτή. Έχεις επιστρέψει μόνιμα στην Ελλάδα ή βρίσκεσαι εδώ μόνο για τα γυρίσματα της νέας σου ταινίας;
Α.Κ:
Βρίσκομαι εδώ για τα γυρίσματα της ταινίας, θα επιστρέψω στην Κένυα. Αλλά για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, πρέπει να σου πω ότι μετά το τέλος των κινηματογραφικών σπουδών μου στην Διεθνή Κινηματογραφική Σχολή της Ουαλίας, όπου έκανα και το μεταπτυχιακό μου, μου δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψω σε μια εταιρία παραγωγής ταινιών στην Κένυα και σε κάποιες άλλες χώρες της Ανατολικής Αφρικής. Η εταιρία αυτή θέλοντας να αναπτύξει τον κινηματογράφο της Κένυας έψαχνε για κάποιον ο οποίος να έχει γνώσεις στην παραγωγή ταινιών χαμηλού προϋπολογισμού, έτσι βρέθηκα στην μακρινή αυτή χώρα.

Η αποικιοκρατία άφησε κατάλοιπα στην Κένυα

ΠτΘ: Σίγουρα, είσαι από τους λίγους σκηνοθέτες που ξεκίνησαν την καριέρα τους με αυτό τον τρόπο. Αντιμετώπισες δυσκολίες στο ξεκίνημά σου; Ποια ήταν η αντιμετώπιση των Κενυατών απέναντί σου υπήρχε μια καχυποψία στην αρχή; Πώς γεφυρώθηκε η διαφορά της κουλτούρας ενός έλληνα με την κουλτούρα της Αφρικής; Υπάρχουν ομοιότητες;
Α.Κ:
Στην αρχή υπήρξε μια μικρή δυσκολία. Σίγουρα η φυλετική διαφορά έπαιξε έναν ρόλο, αλλά η Κένυα είναι μια χώρα που από μόνη της έχει διαφορές πολιτισμικές, αποτελείται από 42 φυλές ανάμεσα σε αυτές υπάρχουν και λευκοί και ινδοί, έχουν λοιπόν ως ένα βαθμό την εικόνα της πολυπολιτισμικότητας, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα χρόνια της βρετανικής αποικιοκρατίας άφησαν κάποια κατάλοιπα καχυποψίας τα οποία μπορεί να με δυσκόλεψαν στην αρχή αλλά δουλεύοντας έψαξα και βρήκα τα κοινά στοιχεία στις κουλτούρες μας κι έτσι με δέχτηκαν και μάλιστα έχω αντιπροσωπεύσει την Κένυα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2009.

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

ΠτΘ: Έτσι σε γνωρίσαμε και στην Ελλάδα σαν σκηνοθέτη, από τη συμμετοχή σου στο 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2009, με την ταινία «Κυνηγώντας τον Μωϋσή»…
Α.Κ:
Όταν κάναμε την ταινία δεν σκεφτόμασταν τη συμμετοχή στο Φεστιβάλ. Αυτό έγινε μετά από την παρότρυνση ενός φίλου μου από την Ελλάδα που μου είπε «γιατί δεν φέρνεις μια ταινία σου στο Φεστιβάλ να δούμε κι εμείς τι κάνεις εκεί στην Κένυα;». Έστειλα λοιπόν δύο ταινίες και προς μεγάλη μου έκπληξη διαλέξανε την μια από αυτές, την οποία μάλιστα κλήθηκα να την παρουσιάσω και στο Φεστιβάλ. Ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή για μένα, γιατί αγαπώ πολύ το Φεστιβάλ, το οποίο παρακολουθούσα από μικρός, και ήταν ένα όνειρο για μένα να παρουσιάσω μια ταινία μου εκεί.

Το θέμα των μεταναστών με αγγίζει

ΠτΘ: Η καταγωγή σου σε έκανε να τοποθετήσεις τη νέα σου ταινία στην περιοχή της Μαρώνειας;
Α.Κ:
Πάντα ήθελα να κάνω μια ταινία για την περιοχή της Μαρώνειας. Τα μέρη εκεί τα γνωρίζω πολύ καλά έχω περάσει το μεγαλύτερο μέρος των παιδικών και εφηβικών μου καλοκαιριών εκεί. Τα Χριστούγεννα που επισκέφτηκα τους συγγενείς μου, μου ήρθε η έμπνευση να κάνω μια ταινία δρόμου, με ήρωες δυο αδέλφια από τη Θεσσαλονίκη που ξεκινούν για τη Μαρώνεια για να βρουν μια σπηλιά στην οποία σύμφωνα με τον μύθο ο Βασιλιάς Μάρωνας έκρυβε το κρασί του, το οποίο αν το πιείς ξαναγίνεσαι νέος.

ΠτΘ: Σε ποια φάση βρίσκονται τα γυρίσματα; Μπορείς να μας δώσεις μια μικρή γεύση από την παρουσία σου στην περιοχή ως σκηνοθέτης πλέον. Πώς σας αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής;
Α.Κ:
Βρισκόμαστε ήδη στην δεύτερη εβδομάδα των γυρισμάτων, και υπολείπεται άλλη μία για την ολοκλήρωσή τους στην περιοχή. Η συμπαράσταση του κόσμου είναι καταπληκτική, όχι μόνο από φίλους και γνωστούς, αλλά και από τον κόσμο που δεν μας γνώριζε. Όλες οι πόρτες ήταν ανοιχτές.

ΠτΘ: Μέσα στην ταινία θίγεις κάποια στοιχεία της ελληνικής πραγματικότητας, όπως είναι η οικονομική κρίση, η ανεργία, οι οικονομικοί μετανάστες…
Α.Κ:
Ιδιαίτερα το θέμα των μεταναστών το έχω θίξει και σε άλλες ταινίες που έχω κάνει, ειδικά στην Αγγλία, που υπάρχει πολύ έντονα το πρόβλημα των μεταναστών. Είναι ένα θέμα που με αγγίζει, και το θέμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα «έσκασε» όταν είχα ήδη πάρει την απόφαση να κάνω την ταινία και θεώρησα σκόπιμο να κάνω ένα σχολιασμό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτό είναι το βασικό θέμα της ταινίας.

Η νοοτροπία μας ως Έλληνες είναι πιο κοντά στην Ανατολή και στην Αφική παρά στην Ευρώπη

ΠτΘ: Το θέμα της μετανάστευσης σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση είναι κάτι που απασχολεί την ελληνική κοινωνία, ακούμε ότι πολύ έλληνες ετοιμάζονται να μεταναστεύσουν σε άλλες χώρες για να βρουν δουλειά. Ποια είναι η δική σου εμπειρία, μιας και ζεις και εργάζεσαι σε μια ξένη χώρα;
Α.Κ:
Όταν αποφάσισα ότι θα γίνω σκηνοθέτης, δεν υπήρχαν σχολές στην Ελλάδα, κατά κάποιον τρόπο «αναγκάστηκα» να φύγω στο εξωτερικό για να σπουδάσω αυτό που ήθελα. Στην πορεία προέκυψε η δουλειά στην Κένυα. Η αλήθεια είναι ότι όταν ζεις μακριά από την Ελλάδα οι δεσμοί γίνονται πιο δυνατοί. Βλέπεις ότι οι συμπεριφορές δεν διαφέρουν και πολύ και σε άλλα μέρη του κόσμου. Απλά η Κένυα είναι μια αναπτυσσόμενη χώρα, μπορεί να έχει οικονομικά προβλήματα, αλλά υπάρχει φως στο τούνελ, έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι χαμηλά και ανεβαίνεις, ενώ στην Ελλάδα συνέβη το ανάποδο ήμασταν ψηλά και πέφτουμε. Αυτό που συνειδητοποίησα για την Ελλάδα είναι ότι δεν είναι μια ευρωπαϊκή χώρα, η κουλτούρα, οι ρίζες μας και η νοοτροπία μας δεν είναι ευρωπαϊκή. Συνειδητοποίησα ότι η νοοτροπία μας είναι πιο κοντά στην ανατολή, ακόμη και στην Αφρική παρά στην Ευρώπη. Ο λόγος που προσαρμόστηκα πολύ εύκολα στην Κένυα είναι ότι έβλεπα τις αντιδράσεις των κενυατών και δεν έβρισκα μεγάλες διαφορές με αυτές των ελλήνων.

Δεν είναι απλή διαδικασία να φεύγεις από τη χώρα σου

ΠτΘ: Τι μήνυμα θέλεις να περάσει μέσα από την ταινία «Η επιστροφή του Λάζαρου»;
Α.Κ:
Το μήνυμα της ταινίας είναι η επιστροφή στις ρίζες, η επιστροφή στην περιφέρεια που ακούω από πολλούς να το συζητούν και λίγους να το κάνουν, είναι πολύ σημαντικό. Η ελληνική περιφέρεια πάντα είχε να μας δώσει πράγματα και υλικά αγαθά αλλά και κουλτούρα και ποιότητα ζωής. Η μετανάστευση σε μια ξένη χώρα χρειάζεται μεγάλη δύναμη. Το να φύγεις από την χώρα σου δεν είναι μια απλή διαδικασία, κι εγώ αν είχα την δυνατότητα να ασκήσω το επάγγελμά μου στην χώρα μου ενδεχομένως να μη έφευγα.

Στο ρόλο του Κύκλωπα ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας

ΠτΘ: Ποιοι είναι οι συντελεστές της ταινίας;
Α.Κ:
Οι ηθοποιοί που κρατούν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι δυο νέα ταλαντούχα παιδιά από την Θεσσαλονίκη και αυτή είναι η πρώτη τους ταινία, ο Αλέξανδρος Κωχ και ο Νέλσον Λούκας. Στην ταινία παίζει και μια πολύ διάσημη αφρικανίδα ηθοποιός η Λίσα Ντράγκα, συμμετέχουν επίσης ηθοποιοί και τραγουδιστές από την Θράκη, όπως ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας στον ρόλο του Κύκλωπα. Την διεύθυνση φωτογραφίας έχει αναλάβει η Στέλλα Δέλιου ενώ την ηχοληψία ο Τάσος Καραδέδος, φίλοι από την Θεσσαλονίκη που προσφέρθηκαν να βοηθήσουν στο νέο μου εγχείρημα.

Συντάκτης:Μαρία Λαμπρογιάννη
Πηγή: Εφημερίδα "Παρατηρητής της Θράκης" (Κομοτηνή)

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ 
Κινηματογραφική ταινία ολοκληρώνεται στη Μαρώνεια

Τον Κύκλωπα, ως γκεστ σταρ, υποδύεται ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας, ενώ συμπράττουν ερασιτέχνες ηθοποιοί κι ένα ολόκληρο χωριό, οι Προσκυνητές.

«Η επιστροφή του Λάζαρου» ο τίτλος της  μυθοπλαστικής ταινίας που αγγίζει σύγχρονα ζητήματα και θα ταξιδέψει σε κινηματογραφικά φεστιβάλ σε Ευρώπη, Αμερική και Αφρική.

Σε Θεσσαλονίκη και Μαρώνεια ολοκληρώνονται τα γυρίσματα σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κωνσταντάρα που εφαρμόζει στην πράξη τις σπουδές του στον κινηματογράφο και την εμπειρία του από την εργασία του στην Κένυα.

Τον οργασμό των γυρισμάτων μιας ταινίας στην περιοχή τους, ζουν οι κάτοικοι της Μαρώνειας  και Προσκυνητών εδώ και δύο εβδομάδες όπου ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Κωνσταντάρας που έλκει την καταγωγή λόγω μητέρας από τους Προσκυνητές, είχε την σύλληψη και την υλοποίηση της ιδέας για την κινηματογραφική ταινία «Η επιστροφή του Λαζάρου».

Πρόκειται για μια αυτοχρηματοδοτούμενη προσπάθεια που αγκαλιάστηκε από τους κατοίκους οι οποίοι μετέχουν ως κομπάρσοι, ζουν την γοητεία των γυρισμάτων και βοηθούν με κάθε τρόπο.  Ο ίδιος σε ένα διάλειμμα των γυρισμάτων μίλησε στον «Χρόνο» για όλο το εγχείρημα και την αγάπη του στην περιοχή που αναζωπυρώθηκε όταν τον  Δεκέμβριο που ήρθε μετά από χρόνια, τα ξαδέλφια του,  του έκαναν μια βόλτα σε όλα τα απίθανα σημεία που διαθέτει ο τόπος. «Η σύλληψη της ιδέας προέκυψε τότε με φόντο το τοπίο, τα εκπληκτικά σημεία, το σπήλαιο του Κύκλωπα, την Μαρμαρίτσα, τους Ασκητές κ.α. και υπήρξε σύμπραξη με ένα φίλο μου σεναριογράφο έτσι ώστε να αναδείξουμε μέσα από την δράση των ηρώων μου τις ομορφιές όχι με μια ντοκυμαντερίστικη διάθεση, αλλά μέσα από ένα ταξίδι που ξεκινά από την Θεσσαλονίκη. Μας βοήθησε πολύς κόσμος, τα ΚΤΕΛ Κομοτηνής, επαγγελματίες της περιοχής, μετέχουν τοπικοί ερασιτέχνες ηθοποιοί ενώ ως γκεστ σταρ θα είναι ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας» θα πει ο Αλέξανδρος Κωνσταντάρας που μόνο καλά λόγια έχει να πει για το όλο εγχείρημα.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Οι φιλοδοξίες είναι πολλές. Αρχικά στόχος είναι η πρώτη προβολή της ταινίας να γίνει στην Κομοτηνή αλλά από εκεί θα ταξιδέψει σε πολλά γνωστά φεστιβάλ της Ευρώπης, της Αφρικής και της Αμερικής. Τα γυρίσματα ολοκληρώνονται σήμερα στο ξενοδοχείο «Ρωξάνη» Μαρώνειας απ όπου και το φωτογραφικό υλικό,  όπου μένουν οι τρεις πρωταγωνιστές και μέσα από τις ζωές τους γίνεται το ψυχογράφημα της σύγχρονης κοινωνίας. Θίγονται ζητήματα αποκέντρωσης, αγγίζεται το θέμα της εσωτερικής κι εξωτερικής μετανάστευσης, η παρουσία των ξένων με την συνεργασία της γνωστής  ηθοποιού Ελίζαμπεθ Τζάκα από την Κένυα και των βασικών  ταλαντούχων νέων ηθοποιών Άλεξ Κωχ και Νέλσον Λούκας  από την Θεσσαλονίκη και πολλών τοπικών ερασιτεχνών ηθοποιών του Κώστα Μαυρίδη, Κεβόρκ  Μελκονιάν κ.α.. 

«Ο κόσμος πρέπει να γυρίσει στην επαρχία στα χωριά τους και πιστεύω ότι η Ελλάδα πρέπει να ξεκινήσει από εκεί για να ξαναβρεί το βηματισμό της, θα πει ο σκηνοθέτης που μετά τις σπουδές του στον κινηματογράφο στην Ουαλίας έζησε από τα σπάργανα την δημιουργία του στην Κένυα μετείχε σε παραγωγές ταινιών και σε dvd  που γραφόταν σε εργοστάσιο της Κομοτηνής. Σήμερα ως ελεύθερος σκοπευτής ο Αλέξανδρος Κωνσταντάρας προχωρά στην πρώτη προσωπική του ταινία η οποία δέχεται τα μηνύματα των καιρών, ακτινοβολεί την σκέψη των νέων ανθρώπων, αποτυπώνει καταστάσεις αλλά συνδέεται και με τους αρχαίους μύθους της περιοχής.

Με αγωνία περιμένουμε την ταινία που περιστρέφεται γύρω από την εμμονή δύο αδελφών που έρχονται στην Μαρώνεια και το  και το σπήλαιο του Κύκλωπα όπου αναζητούν το φίλτρο της αιώνιας νεότητας, το οποίο μπορεί να μην το ανακαλύπτουν , βρίσκουν  όμως ωραίους ανθρώπους, ερωτεύονται κλπ…» 
Τα υπόλοιπα επί της οθόνης

Πηγή: Εφημερίδα "Ο Χρόνος" (Κομοτηνή - Σταύρος Φανφάνης)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

"Νότες Λογοτεχνίας"

Πολιτιστικό ιστολόγιο (από το 2009) και ραδιοφωνική εκπομπή (από το 1999) με συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ, απόψεις, ιδέες και θέσεις γύρω από το Βιβλίο, τη Μουσική και το Ελληνικό Τραγούδι, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, τη Θράκη...

Για αποστολές βιβλίων, περιοδικών, μουσικών έργων (LP-CD), καθώς επίσης και για προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας: theodosisv@gmail.com

Το blog δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δημοσιεύονται άρθρα πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου και οι κάθε είδους διαφημίσεις απαγορεύονται.

Επιτρέπεται η χρήση και η αναδημοσίευση των άρθρων και των φωτογραφιών, με σαφή αναφορά της πηγής σε ενεργό σύνδεσμο. Υπεύθυνος - Διαχειριστής: Θεοδόσης Βαφειάδης.