Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Καλό ταξίδι, του Γιάννη Τζουανόπουλου



Ο Γιάννης Τζουανόπουλος, είναι μια πολύπλευρη καλλιτεχνική φυσιογνωμία. Ηθοποιός, στιχουργός, ραδιοφωνικός παραγωγός – συνεργάτης της ΕΡΤ και καλλιτεχνικός διευθυντής της Γιορτής του Απόδημου Ελληνισμού για είκοσι χρόνια…
Ξεκίνησε να γράφει τα πρώτα του τραγούδια στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με πολλούς σημαντικούς συνθέτες και με τις μεγαλύτερες λαϊκές φωνές του Ελληνικού τραγουδιού. Ζητήσαμε από το Γιάννη να γράψει για τον «Ορφέα» μια μικρή ιστορία, κάποιες σκέψεις για ένα τραγούδι του. Επέλεξε ένα βιωματικό τραγούδι που έγραψε για τη μητέρα του, όταν εκείνη έφυγε από τη ζωή.

Το «Καλό ταξίδι» κυκλοφόρησε μαζί με άλλα 31 τραγούδια του Τζουανόπουλου στην συλλογή «Ό,τι Αγάπησα» το 2004 στην οποία συμμετείχαν διάφοροι συνθέτες και τραγουδιστές. Η σπουδαία Ελένη Βιτάλη ερμήνευσε πέντε τραγούδια σ’ αυτή τη δουλειά. Ένα από αυτά και το τραγούδι που μας αφορά εδώ…

Καλό Ταξίδι
 
Ερμηνεία: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου
Στίχοι: Γιάννης Τζουανόπουλος
Δίσκος: Ότι Αγάπησα – 32 τραγούδια με τους στίχους του Γιάννη Τζουανόπουλου (2004)

Καλό ταξίδι
στον ουρανό που πας
χολή και ξύδι
μάνα μου ήπια
κι έχω τα χέρια άδεια και τρύπια
σαν τον αέρα μέσα περνάς

Πώς να σε φτάσω
και που να τρέξω
τα δυο σου μάτια να δω ξανά
απ’ τη ζωή μου είμαι απ’ έξω
και ότι αγγίξω καίει και πονά

Καλό ταξίδι στ’ αστέρια που γυρνάς
αστέρι ήδη αιώνιο είσαι
μες τη καρδιά μου για πάντα ζήσε
καλή μου μάνα
μάνα γλυκιά

Αφιερωμένο στη μάνα μου Ευαγγελία…


Η μάνα μου ζούσε στο Σικάγο της Αμερικής με τον πατέρα μου και τον αδερφό μου όταν έφυγε για το στερνό ταξίδι. Την έφεραν στην Ελλάδα. Ήταν επιθυμία της. Ο χαμός της με συγκλόνισε. Το πρώτο βράδυ που πήγαμε ν’ ανάψουμε το καντήλι στη τελευταία της κατοικία, ο αδερφός μου ο Κώστας, με ρώτησε με τα μάτια αν έγραψα κάτι για τη μάνα μας κι’ εγώ του απάντησα ναι. Λόγια που δε γραφτήκανε πότε στο χαρτί αλλά στη καρδιά μου ανεξίτηλα για εκείνη…
Εγώ τότε έκανα τα πρώτα μου βήματα ως στιχουργός. Είχα κάνει μάλιστα και τις πρώτες επιτυχίες με τη Μαρινέλλα, τον Κώστα Χατζή, τον Αντώνη Καλογιάννη κ.ά.
Ο Αλέξης Παπαδημητρίου όταν άκουσε τους στίχους κάθισε στο πιάνο και τους μελοποίησε με ευαισθησία μεγάλη.
Από τη πρώτη στιγμή σκέφτηκα την κορυφαία τραγουδίστρια της Ελλάδας, την Ελένη Βιτάλη και εκείνη τραγούδησε το τραγούδι με σπαραγμό και πόνο σα να ήτανε δική της μάνα. Και από τότε η φωνή της όταν έρχονται οι μνήμες απαιτητικές λειτουργεί σαν μαχαίρι και σαν βάλσαμο.

Σε ευχαριστώ Ελένη… για όλα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

"Νότες Λογοτεχνίας"

Πολιτιστικό ιστολόγιο (από το 2009) και ραδιοφωνική εκπομπή (από το 1999) με συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ, απόψεις, ιδέες και θέσεις γύρω από το Βιβλίο, τη Μουσική και το Ελληνικό Τραγούδι, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, τη Θράκη...

Για αποστολές βιβλίων, περιοδικών, μουσικών έργων (LP-CD), καθώς επίσης και για προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας: theodosisv@gmail.com

Το blog δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δημοσιεύονται άρθρα πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου και οι κάθε είδους διαφημίσεις απαγορεύονται.

Επιτρέπεται η χρήση και η αναδημοσίευση των άρθρων και των φωτογραφιών, με σαφή αναφορά της πηγής σε ενεργό σύνδεσμο. Υπεύθυνος - Διαχειριστής: Θεοδόσιος Π. Βαφειάδης.