Το 1955 λαμβάνει Δίπλωμα Μονωδίας με βαθμό Άριστα και Α' βραβείο παμψηφεί μετά Αριστείου Εξαιρετικής Επιδόσεως. Ως σπουδαστής του Ωδείου δίνει εξετάσεις στη Λυρική Σκηνή και προσλαμβάνεται ως Χορωδός. Το 1957 πρωτοεμφανίζεται ως σολίστ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ερμηνεύοντας το ρόλο του Edward στην όπερα "Λουτσία του Λάμερμουρ" του Gaetano Donizetti που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή. Μετά από την ενθουσιώδη υποδοχή των κριτικών της εποχής ακολουθούν συνεχείς πρωταγωνιστικές εμφανίσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή και το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής τον προάγει σε Μονωδό.
Το καλοκαίρι του 1958 κάνει το ντεμπούτο του στο Ηρώδειο με την "Ιφιγένεια εν Ταύροις" του C.W.Gluck. Ακολουθεί μια λαμπρή σταδιοδρομία ως πρώτος τενόρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, κατά την οποία ερμηνεύει περί τους 40 αντίστοιχους φωνητικούς κορυφαίους ρόλους σε ισάριθμες όπερες (από τις σημεντικότερες αυτών οι Τροβατόρε, Οθέλλος, Αΐντα, Μάκβεθ, Η δύναμη του πεπρωμένου του Βέρντι, Τόσκα και Μποέμ του Πουτσίνι, Δον Τζιοβάνι του Μότσαρτ, Φάουστ του Γκουνώ, Τανχώυζερ του Βάγκνερ, Μπορίς Γκοντουνόφ του Μουσόργσκυ, Κάρμεν του Μπιζέ κ.ά.). Για 20 περίπου χρόνια ο τενόρος Νίκος Χατζηνικολάου παραμένει βασικός πρωταγωνιστής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, συνεργαζόμενος με κορυφαία ονόματα του διεθνούς καλλιτεχνικού χώρου.
Σημειωτέον ότι ενώ του δόθηκαν ευκαιρίες για μια λαμπρή σταδιοδρομία στο εξωτερικό, αυτός προτίμησε να προσφέρει το φωνητικό του ταλέντο στην πατρίδα μας, ως μόνιμο πρωταγωνιστικό στέλεχος του μοναδικού λυρικού θεάτρου της χώρας.
Για την προσφορά του αυτή και για τις καλλιτεχνικές του υπηρεσίες η Ελληνική πολιτεία του χορήγησε τιμητική σύνταξη. Πρέπει επίσης να μνημονεύσουμε το αναμνηστικό μετάλλιο με το οποίο τιμήθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την ενεργό συμμετοχή του στην Εθνική Αντίσταση κατά τη διάρκεια της κατοχής και ενόσω ζούσε ακόμη στο Διδυμότειχο.
Ο κος Χατζηνικολάου αποτελεί λαμπρό παράδειγμα ενός προικισμένου νέου που ξεκινά με τις δυσχερέστερες προϋποθέσεις, από μια φτωχή προσφυγική οικογένεια, σε μια ακριτική περιοχή, σε καιρό Κατοχής, και με πίστη και ελπίδα κατεβαίνει στην Αθήνα ολομόναχος, μη έχοντας εξασφαλίσει ούτε τα απαραίτητα προς το ζην. Καταφέρνει σιγά-σιγά με την πάροδο του χρόνου να πείσει τους μεγάλους διδασκάλους και το καλλιτεχνικό κοινό της πόλης των Αθηνών για τις δυνατότητές του και σταδιοδρομεί επιτυχώς φθάνοντας μέχρι την κορυφή της πυραμίδας. Η ζωή του ας αποτελέσει παράδειγμα για όλους εκείνους τους νέους, που πιστεύοντας στον εαυτό τους και στα χαρίσματα με τους οποίους τους προίκισε η φύση θέτουν ένα ευγενή, υψηλά ιστάμενο στόχο και προσπαθούν να τον προσεγγίσουν κάτω από οποιασδήποτε μορφής αντιξοότητες.
Παραστάσεις:
- Αίντα
(1963-1964, 1968-1969, 1969-1970)
- Άλκηστις
(1958-1959)
- Αντρέα Σενιέ
(1964-1965, 1965-1966)
- Το δαχτυλίδι της μάνας
(1973-1974)
- Η δύναμη του πεπρωμένου
(1961-1962)
- Το ελιξήριο του έρωτα
(1960-1961, 1964-1965)
- Ευγένιος Ονιέγκιν
(1972-1973)
- Ηρώ και Λέανδρος
(1970-1971)
- Ιφιγένεια εν Ταύροις
(1967-1968)
- Καβαλλερία Ρουστικάνα
(1961-1962, 1962-1963, 1963-1964, 1964-1965, 1971-1972, 1973-1974)
- Κάρμεν
(1963-1964, 1968-1969, 1973-1974)
- Κρίνο στο ακρογιάλι
(1965-1966)
- Λουτσία ντι Λαμερμούρ
(1956-1957, 1963-1964, 1964-1965)
- Μάκβεθ
(1973-1974)
- Μανόν
(1962-1963, 1964-1965)
- Μαντάμ Μπατερφλάυ
(1959-1960, 1961-1962)
- Μάρτυς
(1962-1963)
- Μεφιστοφελής
(1966-1967)
- Μπέρτα
(1970-1971)
- Μποέμ
(1964-1965, 1965-1966)
- Μπόρις Γκοντούνωφ
(1959-1960, 1963-1964, 1969-1970, 1971-1972)
- Μωυσής
(1960-1961)
- Ναμπούκο
(1968-1969, 1971-1972)
- Ντον Τζιοβάννι
(1961-1962, 1962-1963)
- Οθέλλος
(1960-1961, 1964-1965)
- Πρίγκιπας Ιγκόρ
(1961-1962)
- Πριγκίπισσα της Σάσσωνος
(1956-1957)
- Ρέκβιεμ (Τζουζέπε Βέρντι)
(1967-1968, 1968-1969)
- Σικελικός επερινός
(1977-1978)
- Τανχώυζερ
(1961-1962, 1962-1963, 1966-1967)
- Τζοκόντα
(1970-1971, 1971-1972)
- Τόσκα
(1960-1961, 1962-1963, 1968-1969, 1969-1970, 1970-1971, 1971-1972)
- Τροβατόρε
(1958-1959, 1962-1963, 1963-1964, 1965-1966, 1966-1967, 1967-1968, 1969-1970, 1970-1971, 1971-1972, 1980-1981)
- Φάουστ
(1959-1960, 1961-1962, 1962-1963)
- Φιντέλιο
(1971-1972)
- Χοβάντσινα
(1960-1961)
Η πρόσφατη συνέντευξή μας: http://theovaf.blogspot.gr/2014/06/92.html
Η πρόσφατη συνέντευξή μας: http://theovaf.blogspot.gr/2014/06/92.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου