Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Έξι νέα βιβλία από τις "Εκδόσεις Πικραμένος" της Πάτρας


Οι "Νότες Λογοτεχνίας" παρουσιάζουν τις "Εκδόσεις Πικραμένος" από την Πάτρα. Ένας εκδοτικός οίκος που εδώ και αρκετά χρόνια παράγει πολιτισμό, εκδίδοντας βιβλία γενικού ενδιαφέροντος, συνεργαζόμενος με συγγραφείς από όλη την Ελλάδα. 

O Γιάννης Πικραμένος, Oδοντίατρος, ξεκίνησε την εκδοτική δραστηριότητα στις αρχές του 1973, στην Aθήνα. Aπό τότε, κάτω από διάφορα επιχειρηματικά σχήματα και διακριτικούς τίτλους, ασχολείται συστηματικά με τις εκδόσεις και την παραγωγή βιβλίων. Aπό το 1977 ενεπλάκη και στις γραφικές τέχνες. Tο 1989 μετέφερε τις δραστηριότητές του στην Πάτρα, ιδρύοντας το Typorama. Aπό τις αρχές του 2004 αποχώρησε από το Typorama και έκτοτε συνεχίζει τις δραστηριότητές του ως Γιάννης Πικραμένος, Eκδότης.  Η εκδοτική δραστηριότητά του τα τελευταία χρόνια, που μετεγκαταστάθηκε από την Αθήνα στην Πάτρα, αφορά εκδόσεις για την Πάτρα και την ιστορία της (κυρίως λευκώματα), ενώ τελευταία ασχολείται και με εκδόσεις λογοτεχνίας, δόκιμων αλλά και νεοεμφανιζόμενων συγγραφέων. Το τελευταίο εξάμηνο εξέδωσε βιβλία ποίησης, νουβέλες και μυθιστορήματα της Ακακίας Κορδόση, του Μιχάλη Μακρόπουλου, της Λιλής Μαγκουρίλου... κάποια από αυτά σε συλλεκτικές εκδόσεις αριθμημένων αντιτύπων.  Ο εκδοτικός οίκος ασχολείται, επίσης, και με τις επιστημονικές εκδόσεις (κυρίως ιατρικές), ενώ είναι στελεχωμένος με εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να κατασκευάζει έντυπα και βιβλία για λογαριασμό τρίτων.

Παρακάτω, σας προτείνουμε ορισμένα από τα καινούργια βιβλία των "Εκδόσεων Πικραμένος", στα οποία τα περισσότερα υπέροχα εξώφυλλα και σκίτσα είναι του Μιχάλη Σιγάλα. Αναζητήστε τα στα βιβλιοπωλεία και καλή ανάγνωση!

"Τα χρυσόψαρα και άλλα 49 ανεκδιηγήματα" του Θάνου Αθανασόπουλου
(Μάρτιος 2018)


Μουσική. Μουσικοί. Εργάτες. Η Λίτσα. Άλλες Λίτσες. Μπαρ και περίπτερα. Θερμοσίφωνες και γυψοσανίδες. Εγκληματίες, τζογαδόροι, φαντάσματα, γοργόνες και χρυσόψαρα. Φαντάροι και αξιωματικοί. Γητευτές κουνουπιδιών και πωλητές λύσεων. Καριερίστες κι αλκοολικοί. Ένα αλλοπρόσαλλο συνονθύλευμα από ιστορίες που υφαίνουν σελίδα τη σελίδα τη βεβαιότητα στον αναγνώστη ότι, τελικά, δεν υπάρχει κανένα νόημα. Μια συλλογή ανεκδιήγητων διηγημάτων. Μια συλλογή ανεκδιηγημάτων.


Ο Θάνος Αθανασόπουλος γεννήθηκε το 1975 στη Θεσσαλονίκη.  Από το 2001 ζει στην Ολλανδία, όπου αποφεύγει συστηματικά να εργάζεται, επιβιώνοντας ως μουσικός και καθηγητής σαξοφώνου. 

"Το μυστικό του βασιλιά των γερανιών" της Μιράντας Βατικιώτη
(Νοέμβριος 2017)


Αγαπητέ συνάδελφε, εύχομαι να είσαι καλά στην υγεία σου και να ξεκουράζεσαι. Το ίδιο προσπαθώ να κάνω κι εγώ, αλλά δεν είναι εύκολο. Δεν ξέρω τι άλλες υποθέσεις κλήθηκες εσύ ως επιθεωρητής στα νιάτα σου να εξιχνιάσεις, αλλά αυτή εδώ η υπόθεση ήταν αναμφίβολα ένα από τα πιο ανατριχιαστικά θρίλερ που έχουν δει τα μάτια μου. Να πέφτουν τα στοιχεία βροχή και η αλήθεια να παραμένει κρυμμένη! Και το έγκλημα τόσο προσεκτικά σχεδιασμένο, τόσο μεθοδικά και σχολαστικά, που ούτε ένα λάθος δεν έγινε. Ή μάλλον έγινε, και πάλι καλά να λες: Όλοι τους ξέχασαν να βάλουν στην εξίσωση τον πιο αστάθμητο παράγοντα, τον ανθρώπινο. Που και πάλι, αν δεν ήταν εκείνη η έκπτωση, ίσως ακόμη να ψάχναμε. Ευτυχώς όμως το μυστικό αποκαλύφθηκε. Ευτυχώς γιατί τίποτα δεν είναι δεδομένο σ’ αυτή τη ζωή. Το μόνο σίγουρο είναι πως από δω και πέρα κανένας μας ποτέ ξανά δεν θα τηγανίσει ανέμελος πατάτες και τα γεράνια δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια για μας. Έτσι πάει. Κάποιες αλήθειες καταφέρνουν να μας αλλάξουν ανεπιστρεπτί. Και αναρωτιέμαι μήπως κάποια μυστικά θα ήταν καλύτερα να έμεναν για πάντα θαμμένα. Αναρωτιέμαι… Εσύ όμως μπορείς να πάψεις. Η υπόθεση έκλεισε.   Καλό φθινόπωρο Με εκτίμηση Επιθεωρητής Γ. Παπαδόπουλος

Ένας άνθρωπος βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στην μπανιέρα του σπιτιού του, στο Αιγάλεω.   Ο δράστης, προτού αποχωρήσει από τον τόπο του εγκλήματος, έχει φροντίσει να βάλει φωτιά στον νεκρό και να αφήσει πίσω του ένα αινιγματικό γραπτό μήνυμα.   Κι αυτό είναι μόνο η αρχή.   Σ’ αυτή την περιπέτεια ο επιθεωρητής Γ. Παπαδόπουλος για να λύσει τον γρίφο θα κληθεί να ξεπεράσει όχι μόνο τον εαυτό του αλλά και κάθε είδους όριο, με τον βοηθό του Α. Αλεξάκη πιο σοβαρό και πιο αποφασισμένο από ποτέ.   Η έρευνα θα οδηγήσει σε θαμμένα μυστικά, μια ψυχιατρική κλινική, τον Μπέρτολτ Μπρεχτ, ηλικιωμένους επιθεωρητές και ψυχεδελικά όνειρα άνευ προηγουμένου. Η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα θα πλαισιώσει όλα αυτά τα φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους κομμάτια του ανατριχιαστικού παζλ και το συμπέρασμα αναπόφευκτα θα είναι σκληρό.   Μόνο αντίβαρο στη μελαγχολία είναι τα λουλούδια που ανθίζουν παντού μέσα σ’ αυτή την υπόθεση, κατά βάση γεράνια, μα όχι μόνο.

Η Μιράντα Βατικιώτη γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα. Σπούδασε Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, επέστρεψε στην Αθήνα για μεταπτυχιακές σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή και από το 2014 είναι υποψήφια διδάκτωρ στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η ενασχόλησή της με τη λογοτεχνία ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία, και έκτοτε δεν σταμάτησε ποτέ. Έχει εκδώσει το διήγημα μυστηρίου για παιδιά "Μαγικό ρολόι" στις εκδόσεις Κ.Μ. Ζαχαράκης, το οποίο προτάθηκε για Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας (2006), και το αστυνομικό μυθιστόρημα Οι τέσσερις εποχές του κυρίου Ανανία (Εκδόσεις «Πικραμένος», 2016).

"Το τίμημα του λάθους" της Άννας Καλατζιάν
(Μάρτιος 2018)


Λάθη. Η ζωή μας διακατέχεται από σφάλματα και λάθη. Ένα μυθιστόρημα, δύο ιστορίες μας ταξιδεύουν με μεσογειακά αρώματα στο πρόσφατο παρελθόν θεματοποιώντας την ξενιτιά, τη μετανάστευση, αλλά και τη διάπραξη του προσωπικού λάθους. Η πρώτη με αφετηρία τα Μεστά της Χίου φέρνει άρωμα μαστίχας στη Μανσούρα και την Αλεξάνδρεια, τα χρόνια του Φαρούκ. Η δεύτερη εκτυλίσσεται στην Αλβανία του Ενβέρ Χότζα, στην Αυλώνα και τα Τίρανα. Οι δρόμοι όμως στις ζωές των πρωταγωνιστών ενώνονται οδηγώντας στη νεότερη Αθήνα, γύρω από την πλατεία Βικτωρίας. Η γυναικεία υπόσταση αναμετράται με τις αντίξοες συνθήκες για την καθημερινή διαβίωση και διερευνά έμπρακτα τη δυνατότητα για ένα καλύτερο αύριο. Παράλληλα με τις εξελίξεις των οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών λειτουργιών, από την έναρξη της μεταπολεμικής περιόδου έως σήμερα, οι ηρωίδες του μυθιστορήματος ωριμάζουν καθώς προσπαθούν να ανεξαρτητοποιηθούν και να ξεφύγουν από τη μοίρα των απροσδόκητων ανατροπών. Αναζητούν λύσεις, αναλαμβάνουν ευθύνες και πρωτοβουλίες, αλλά πληρώνουν και το τίμημα… Το τίμημα του λάθους.

Η Άννα Καλατζιάν γεννήθηκε στη Μανσούρα της Αιγύπτου, όπου και έμεινε μέχρι και τα δεκαοκτώ της χρόνια, τελειώνοντας τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Μανσούρας. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο Καΐρου και Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Ball State University, Ιντιάνα, ΗΠΑ. Εργάστηκε στα Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής και Κοινωνικών Ερευνών (1967-1971). Από το 1971 έως το 1990 εργάστηκε στην Ελληνοαμερικανική Ένωση ως καθηγήτρια και βοηθός Διευθυντού Αγγλικών Σπουδών. Από το 1990 μέχρι το 2006 εργάστηκε ως Ακαδημαϊκή Σύμβουλος και καθηγήτρια στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, το Deree College. Τώρα είναι συνταξιούχος και ασχολείται με τη συγγραφή. Είναι παντρεμένη και έχει τρία παιδιά.

"Ο ελέφαντας του Hotel Phidias" του Θοδωρή Τσαπακίδη
(Νοέμβριος 2017)


Ο Θάνος Αποστολίδης, ένας σαρανταπεντάρης καθηγητής και συγγραφέας που συνεχώς νιώθει να «πατάει σε δύο βάρκες», σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αποδράσει από την πνιγηρή μικροαστική ζωή του, δέχεται να γίνει συνεργός σε μια «κινηματογραφική» απόδραση από τις φυλακές Κορυδαλλού. Όμως γρήγορα συνειδητοποιεί ότι καταλήγει πιόνι σε ένα παιχνίδι που δεν ελέγχει. Μια απρόσμενη βράβευση και μια απίστευτη γυναίκα, κάποιοι φίλοι από τα παλιά και κάποιοι αναπάντεχοι σύμμαχοι, πολύ αλκοόλ και η ανεκπλήρωτη προσδοκία ενός ταξιδιού στις επικράτειες των ελεφάντων, τον στηρίζουν στο δρόμο για να βγει από το λαβύρινθο που έχτισαν γύρω του μυστικές υπηρεσίες και διεφθαρμένοι πολιτικοί. Ο Ελέφαντας του «Hotel Phidias» είναι ένα σύγχρονο πολιτικό θρίλερ σε μια Ελλάδα σε μόνιμη κρίση και παράλληλα η αγωνιώδης επιδίωξη ενός άντρα στα μισά της ζωής του για χειραφέτηση και αυτογνωσία.

Ο Θοδωρής Τσαπακίδης γεννήθηκε το 1970 στις Βρυξέλλες από γονείς πολιτικούς πρόσφυγες. Ήρθε με την οικογένειά του στην Ελλάδα οχτώ χρονών. Μεγάλωσε στο Παλαιό Φάληρο και σπούδασε στην Πάτρα Μηχανολόγος Μηχανικός. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, ασχολήθηκε με τη λογοτεχνική μετάφραση και το θέατρο και στη συνέχεια με τη διδασκαλία. Έχει μεταφράσει φιλοσοφικά και επιστημονικά συγγράμματα, θεωρητικά κείμενα για το θέατρο, λογοτεχνία (Γκόρντιμερ, Μπάρι, Κινάρ κ.ά.) και έχει γράψει θεατρικά έργα (Ρωμαίος και Ιουλιέτα – περιμένοντας, Επιχείρηση Χαλιμά κ.ά.), ποίηση (Ο τρίτος από αριστερά κωπηλάτης – Εκδ. Ροές, Ουρανός δωματίου – Εκδ. Σοκόλη), το μυθιστόρημα Belladonna (Εκδ. Βιβλιοπέλαγος) και το παραμύθι Ο πρίγκιπας της Μένουα (Εκδ. Ροές). Αρθρογραφεί στον ηλεκτρονικό Τύπο για πολιτιστικά θέματα (LEFT.GR, Commonality.gr, Bookpress.gr, κ.ά.) και έχει εκπομπή στο ραδιόφωνο (Γιαξεμπόρε /Μεταδεύτερο).

"Το φάλτσο μικρόφωνο" της Ελένης Φυσέκη
(Απρίλιος 2017)


Ο Νίκος, πρώην ροκάς και νυν επαγγελματίας ηχολήπτης, έχει αποχαιρετήσει ειρηνικά και προ πολλού και τις ροκ μπάντες και τη θητεία του στο sex ’n’ drugs and rock ’n’ roll. Έχει συμβιβαστεί στωικά με τον ρεαλισμό της εγχώριας πραγματικότητας που υπαγορεύει πως η μόνη πιθανότητα να ζήσει σήμερα κάποιος από τη μουσική είναι να έχει μπουζούκια στην ορχήστρα. Στην εποχή της κρίσης οι ένδοξες νύχτες έχουν παρέλθει. Άλλη μια σεζόν με δουλειά δεν είναι λίγη ακόμη και για τις μεγάλες πίστες. Όταν ο τραγουδιστής–φίρμα κλείνει την ανοιξιάτικη σεζόν σε μαγαζί της Θεσσαλονίκης, το αθηναϊκό σχήμα μαζί με τον Νίκο ξεκινούν πρόβες και εμφανίσεις στη συμπρωτεύουσα. Ωστόσο, η απρόοπτη και μυστηριώδης εξαφάνιση του Τάκη, βασικού κιθαρίστα της ορχήστρας, θα αναστατώσει όλους τους μουσικούς αλλά κυρίως τον κολλητό του φίλο Νίκο. Έτσι ο Νίκος, όσο και αν θέλει να δηλώνει πως το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να παίζει μουσική και να ρυθμίζει ηχεία και μικρόφωνα, θα κληθεί να εκτελέσει κακήν κακώς και τον ρόλο του ντετέκτιβ… Ένας άφαντος φίλος και πολλές φήμες υφέρπουσες, ένα σμάρι βασιλιάδες και πεταλουδίτσες της νύχτας, ταλαντούχοι και ατάλαντοι, με απωθημένα ή χωρίς, ριγμένοι στο νταραβέρι γύρω από το σουξέ και τη μεγάλη φίρμα —μια ανταπόκριση σε νουάρ απόχρωση από τα παρασκήνια της πίστας.

Η Ελένη Φυσέκη γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε ηχοληψία στη Σχολή Κινηματογράφου Παπαντωνοπούλου. Εργάζεται σε στούντιο ηχογράφησης ενώ στο παρελθόν έχει περάσει από πολλές μουσικές σκηνές, θέατρα, καθώς και μπουζούκια, στην Αθήνα και στην επαρχία. Στον ελεύθερο χρόνο της παίζει ντραμς με τους Lazytrains, μια μπλουζ μπάντα, έχοντας ως κύριο στόχο να περνά καλά, να πίνει τζάμπα μπίρες και να μαζεύει υλικό για το επόμενο βιβλίο της…

"Το τελευταίο τραγούδι του Ντύλαν" του Κώστα Δρουγαλά
(Μάιος 2016)


Μια πόλη, μια γειτονιά, μια οικογένεια. Δύο αγόρια ζουν με τη μητέρα τους, όμως ονειρεύονται χώρια, καθώς εκείνη μετεωρίζεται ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο. Έξω υπάρχει ένας κόσμος κάτω από το αβάσταχτο βάρος της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, αυτής της κληροδοτημένης από την προηγούμενη γενιά της ακρισίας. Εκεί στις σπηλιές του έξω κόσμου νέα παιδιά ονειρεύονται και ερωτεύονται ζώντας με δουλειές του ποδαριού, κρατώντας χωμένα στον κόρφο πτυχία χωρίς αντίκρισμα και φυλάγοντας οικογενειακά μυστικά. Η τέχνη της μουσικής, η βία του δρόμου, η μοναξιά της τρυφερότητας ενός αστυνόμου, ένα πάρτι για άστεγους, η ζωή που δεν λέει να το βάλει κάτω… Το τελευταίο τραγούδι του Ντύλαν είναι μια μπαλάντα για τους ταπεινούς που ονειρεύονται· μια γεμάτη συγχορδίες νουβέλα γραμμένη από τη γενιά της κρίσης για το απόλυτο σήμερα.

Ο Κώστας Δρουγαλάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1985. Σπούδασε νεοελληνική φιλολογία στο ΑΠΘ και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο τμήμα. Διηγήματα, ποιήματα, μεταφράσεις και λογοτεχνικές κριτικές του έχουν δημοσιευτεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά. Εργάζεται ως καθηγητής φιλολογικών μαθημάτων και ως διορθωτής κειμένων.

Για περισσότερα νέα βιβλία από τις "Εκδόσεις Πικραμένος" ΕΔΩ & ΕΔΩ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

"Νότες Λογοτεχνίας"

Πολιτιστικό ιστολόγιο (από το 2009) και ραδιοφωνική εκπομπή (από το 1999) με συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ, απόψεις, ιδέες και θέσεις γύρω από το Βιβλίο, τη Μουσική και το Ελληνικό Τραγούδι, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, τη Θράκη...

Για αποστολές βιβλίων, περιοδικών, μουσικών έργων (LP-CD), καθώς επίσης και για προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας: theodosisv@gmail.com

Το blog δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δημοσιεύονται άρθρα πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου και οι κάθε είδους διαφημίσεις απαγορεύονται.

Επιτρέπεται η χρήση και η αναδημοσίευση των άρθρων και των φωτογραφιών, με σαφή αναφορά της πηγής σε ενεργό σύνδεσμο. Υπεύθυνος - Διαχειριστής: Θεοδόσιος Π. Βαφειάδης.